Інформація Прилуцька міжрайонна виконавча дирекція Чернігівського обласного відділення Фонду соціального страхування з тимчасової втрати працездатності

На головну

Кількість медзакладів, що направляють на реабілітацію за кошти Фонду соцстрахування, збільшилась утричі

З цього року можливість направляти працюючих українців на реабілітаційне лікування, що надається за рахунок коштів Фонду соціального страхування України, має кожен заклад охорони здоров'я, де наявні стаціонарні відділення. Про це повідомив голова правління Фонду соціального страхування України Володимир Саєнко.
«Раніше лікувальні заклади заключали договори із Фондом, аби мати можливість направляти своїх пацієнтів на відновне лікування до реабілітаційних відділень санаторно-курортних закладів. Хворому мало пощастити потрапити саме в ту лікарню, де цей договір був, щоб пройти реабілітацію за кошти Фонду, – говорить Володимир Саєнко. – Рішенням правління ФССУ ця система була повністю переформатована, і з 1 січня 2018 року в 3,5 рази збільшилась мережа лікарень, які інформують Фонд про наявність в них на лікуванні пацієнта, який потребує подальшої реабілітації. Якщо особа застрахована, Фонд соцстрахування повністю профінансує проходження нею курсу відновного лікування».
За його словами, це дозволить значно збільшити охоплення працюючих реабілітаційним лікуванням за кошти Фонду. Зазначимо, з початку 2018 року на відновне лікування у реабілітаційних відділеннях санаторно-курортних закладів були направлені 3200 осіб.

Допомогу по вагітності та пологах від Фонду соціального страхування України з початку року отримали більше 32 000 жінок

За оперативними даними упродовж січня–лютого 2018 року Фонд соціального страхування України профінансував надання допомоги по вагітності та пологах для 32 014 застрахованих у Фонді жінок на суму близько 600 млн гривень.
«Фонд здійснює оплату за весь період відпустки у зв'язку із вагітністю та пологами у розмірі 100 % середньої заробітної плати за основним місцем роботи – це більш ніж 15 000 грн, навіть якщо жінка отримувала мінімальну зарплату. Також з суми цієї допомоги не утримуються податки та внески», – пояснив голова правління Фонду соціального страхування України Володимир Саєнко.
Сума допомоги по вагітності та пологах, що надається за рахунок коштів ФССУ, обчислюється шляхом множення суми середньоденної заробітної плати на кількість днів фактичного перебування у відпустці у зв'язку із вагітністю та пологами.
Приклад розрахунку допомоги по вагітності та пологах: (3 800 грн (заробітна плата застрахованої особи) * 12 місяців) / 365 календарних днів * 126 календарних днів (тривалість відпустки) = сума допомоги по вагітності та пологах від ФССУ складе 15 742,44 гривень.
Для отримання допомоги по вагітності та пологах за рахунок коштів Фонду соціального страхування України отриманий листок непрацездатності необхідно передати роботодавцю не пізніше 12 календарних місяців з дня закінчення відпустки у зв'язку із вагітністю та пологами.
Матеріальне забезпечення перераховується Фондом на окремий поточний рахунок роботодавця для здійснення виплати застрахованій особі не пізніше десяти робочих днів з дня отримання від роботодавця заяви-розрахунку.

березень 2018
Життя людини до тих пір має цінність, поки людина може допомагати іншим

Щороку у першу неділю листопада відзначається День працівника соціальної сфери. На людей цієї професії покладено відповідальну й почесну місію. Соціальну політику від імені держави для застрахованих осіб та членів їх сімей, для осіб потерпілих на виробництві реалізує сьогодні Ніжинське відділення управління виконавчої дирекції Фонду соціального страхування України в Чернігівській області, який став правонаступником двох Фондів соціального страхування. . Пріоритетним завданням новоствореного Фонду в умовах сьогодення було і залишається орієнтованість на кінцевих отримувачів матеріального забезпечення та соціальних послуг. Діяльність всього колективу Ніжинського відділення постійно спрямована на людину праці, забезпечення і надання повного та своєчасного спектру соціальних послуг відповідно до законодавства.
За результатами роботи 10-ти місяців поточного року до відділення прозвітувалися 474 страхувальників, які отримали кошти на матеріальне забезпечення застрахованих осіб. Основна стаття витрат «Допомога по тимчасовій непрацездатності, включаючи допомоги по догляду за хворим членом сім'ї» склала 11,4 млн. гривень - це оплата за 95479 днів тимчасової непрацездатності працюючих осіб. Витрати пов'язані з вагітністю та пологами склали 5,6 млн. гривень, відповідно допомоги на поховання 125 тисяч гривень.
До соціальних послуг, які надає Ніжинське відділення відноситься відновлювальнє лікування в реабілітаційних відділеннях санаторно-курортних закладів. За звітний період доліковування в умовах санаторно-курортного закладу отримали 138 застраховані особи, в тому числі по профілях захворювання: після гострого інфаркту міокарда, пролікованої нестабільної стенокардії, операцій на серці та магістральних судинах, після гострих цереброваскулярних порушень, після оперативних втручань на органах травлення, ортопедичних операцій, з порушенням обміну речовин та захворюванням ендокринної системи. Загальна вартість лікування в санаторіях, яке триває 24 дні, склала 1,65 млн. гривень.
Не менш важливою частиною базового Закону є забезпечення соціального захисту потерпілих від нещасного випадку на виробництві. У Ніжинському відділенні, на даний час. обліковується 1069 справ про страхові випадки. За 10 місяців поточного року відшкодовано страхових виплат на загальну суму 7,2 млн. гривень.
Велика увага приділяється відновленню здоров'я та працездатності потерпілих. Для надання оперативної медичної допомоги укладені угоди з лікарнями, аптеками м. Ніжина та на територіях Ніжинського, Ічнянського, Куликівського та Носівського районів. З початку року потерпілим надані медико-соціальні послуги на загальну суму 583 тис. гривень. За індивідуальними програмами реабілітації 4 чоловіки пройшли оздоровлення в санаторно- курортних закладах України, 2 особи пролікувалися в реабілітаційному центрі, 10 потерпілих проліковано в лікувально-профілактичних закладах, 7 потерпілим відшкодовано кошти на отримання лікарських засобів та виробів медичного призначення. Трьом потерпілим відшкодовано вартість протезно-ортопедичних виробів, проводяться виплати на спеціальний медичний, постійний, сторонній та побутовий догляди. Внаслідок трудового каліцтва 12 інвалідів отримали спеціальні легкові автомобілі «Славута».
В поточному році відбулася четверта Всеукраїнська спартакіада серед потерпілих на виробництві «Сила духу», яка була проведена на виконання соціальних ініціатив Президента України, в якій прийняли участь .представники і нашого регіону.
Спеціалісти відділення і надалі продовжують працювати над актуальними питаннями у сфері соціального страхування для забезпечення та підтримки працездатної частини населення та будуть робити все можливе для того, щоб застраховані особи та члени їх сімей, а також потерпілі на виробництві не залишалися наодинці зі своїми проблемами, щоб на собі відчували турботу держави, її повагу до людини праці.
Успіх будь якої справи у нашому житті залежить від професіоналів, які живуть своєю роботою, вміють працювати та добре виконувати свої професійні обов'язки.
Тож від щирого серця прийміть вітання з Днем працівника соціальної сфери. Міцного вам здоров'я, щастя, родинного затишку, мудрості та витримки, ділового натхнення та творчої наснаги у добрих справах на благо людей.

листопад 2017
Щодо визначення страхового стажу для оплати допомоги по тимчасовій непрацездатності

У Страховий стаж для призначення допомоги по тимчасовій непрацездатності визначається відповідно до статті 21 Закону України "Про загальнообов'язкове державне соціальне страхування" від 23.09.1999 р. № 1105 (далі – Закон України № 1105).
Страховий стаж - це період (строк), протягом якого особа підлягала загальнообов'язковому державному соціальному страхуванню у зв'язку з тимчасовою втратою працездатності та за який щомісяця сплачено нею та роботодавцем або нею страхові внески в сумі не меншій, ніж мінімальний страховий внесок.
Період відпустки для догляду за дитиною до досягнення нею трирічного віку, отримання виплат за окремими видами соціального страхування, крім пенсій усіх видів (за винятком пенсії по інвалідності), включається до страхового стажу як період, за який сплачено страхові внески виходячи з розміру мінімального страхового внеску.
Відповідно до статті 24 Закону України № 1105 допомогу по тимчасовій непрацездатності виплачують залежно від страхового стажу в таких розмірах:
– 50 % середньої зарплати (доходу)– застрахованим особам, які мають страховий стаж до трьох років;
– 60 % середньої зарплати (доходу)– застрахованим особам, які мають страховий стаж від трьох до п'яти років;
– 70 % середньої зарплати (доходу)– застрахованим особам, які мають страховий стаж від п'яти до восьми років;
– 100 % середньої зарплати (доходу)– застрахованим особам, які мають страховий стаж понад вісім років.
– 100 % середньої зарплати (доходу)– застрахованим особам, віднесеним до 1-3 категорій осіб, які постраждали внаслідок Чорнобильської катастрофи; одному з батьків , що їх замінює та доглядає за хвору дитину до 14 років, яка потерпіла від Чорнобильської катастрофи; ветеранам війни та особам, на яких поширюється чинність Закону України "Про статус ветеранів, гарантії їх соціального захисту"; особам, віднесеним до жертв нацистських переслідувань відповідно до Закону України "Про жертви нацистських переслідувань"; донорам, які мають право на пільгу передбачену статтею 10 Закону України "Про донорство крові та її компонентів".
Частиною 4 статті 19 Закону України № 1105 передбачено, що застраховані особи, які протягом дванадцяти місяців перед настанням страхового випадку за даними Державного реєстру загальнообов'язкового державного соціального страхування мають страховий стаж менше шести місяців, мають право на матеріальне забезпечення відповідно до Закону України № 1105 у таких розмірах:
– допомогу по тимчасовій непрацездатності – виходячи з нарахованої заробітної плати, з якої сплачуються страхові внески, але в розрахунку на місяць не вище за розмір мінімальної заробітної плати, установленої законом у місяці настання страхового випадку;
– допомогу по вагітності та пологах – виходячи з нарахованої заробітної плати, з якої сплачуються страхові внески, але в розрахунку на місяць не вище двократного розміру мінімальної заробітної плати та не менше за розмір мінімальної заробітної плати, установленої законом у місяці настання страхового випадку.
Страховий стаж обчислюється за даними персоніфікованого обліку відомостей про застрахованих осіб Державного реєстру загальнообов'язкового державного соціального страхування, а за періоди до його запровадження - у порядку і на умовах, передбачених раніше діючим законодавством.
Якщо застрахована особа за основним місцем роботи перед настанням страхового випадку працювала менше шести місяців, для підтвердження страхового стажу їй необхідно надати страхувальнику інформацію з Державного реєстру загальнообов'язкового державного соціального страхування про страховий стаж за минулий період за формою ОК-5 або ОК-7, які надаються Пенсійним Фондом України.
У формі ОК-5 відображаються дані про суму заробітку для нарахування пенсії та кількість днів страхового стажу за місяцями та сплата страхових внесків на загальнодержавне обов'язкове пенсійне страхування;
У формі ОК-7 наводять дані про суму заробітку, з якої сплачено ЄСВ та кількість днів страхового стажу за місяцями та про сплату єдиного внеску.
Самостійно роботодавець може отримати відомості щодо застрахованої особи лише за період перебування такої особи у трудових відносинах з ним. Відомості за інші періоди йому може повідомити сам працівник. Тому останній має самостійно звернутися до органів ПФУ щодо індивідуальних відомостей за період, який потрібен роботодавцю. Слід зазначити, що індивідуальні відомості надаються при пред'явленні паспорта, довідки про присвоєння реєстраційного номера облікової картки платника податків або свідоцтва про загальнообов'язкове соціальне страхування чи пенсійного посвідчення за місцем проживання.

Допомога на поховання за рахунок коштів Фонду

У відповідності до статті 27 Закону України «Про загальнообов'язкове державне соціальне страхування» від 23.09.1999 № 1105 допомога на поховання надається у разі смерті застрахованої особи, а також членів сім'ї, які перебували на її утриманні:
- дружини (чоловіка);
- дітей, братів, сестер та онуків, які не досягли 18 років або старших цього віку, якщо вони стали інвалідами до 18 років (братів, сестер та онуків - за умови, що вони не мають працездатних батьків), а студентів та учнів середніх професійно-технічних та вищих навчальних закладів з денною формою навчання - до 23 років;
- батька, матері;
- діда та баби за прямою лінією спорідненості.
Не вважаються такими, що перебували на утриманні застрахованої особи, члени сім'ї, які мали самостійні джерела засобів до існування (одержували заробітну плату, пенсію тощо).
Зазначена допомога надається застрахованій особі, члену сім'ї або іншим юридичним чи фізичним особам, які здійснили поховання.
Допомога на поховання застрахованої особи призначається сім'ї померлого, або особі, яка здійснила поховання, на підставі:
оригіналу витягу з Державного реєстру актів цивільного стану громадян про смерть для отримання допомоги на поховання або оригіналу довідки про смерть; копії свідоцтва про смерть (завірена страхувальником на підставі оригіналу).
Допомога на поховання члена сім'ї застрахованої особи (який перебував на утриманні) призначається застрахованій особі на підставі:
- оригіналу витягу з Державного реєстру актів цивільного стану громадян про смерть для отримання допомоги на поховання або оригіналу довідки про смерть;
- копії свідоцтва про смерть (завірена страхувальником на підставі оригіналу);
- довідки з місця проживання про проживання померлого члена сім'ї разом із застрахованою особою;
- оригіналів довідок виданих територіальними органами Пенсійного фонду України, Державного центру зайнятості, Державної фіскальної служби, які підтверджують відсутність у померлого члена сім'ї самостійних джерел до існування тощо.
З 01 березня 2017 року допомога на поховання становить 4100 грн.

травень 2017
До уваги хворих, що працюють та фізичних осіб - підприємців!

Є можливість отримання путівок на відновлювальне лікування в умовах санаторно-курортних закладів за рахунок коштів Фонду соціального страхування з тимчасової втрати працездатності. Таке лікування є продовженням стаціонарного лікування по захворюваннях та травмах, не пов'язаних з нещасним випадком на виробництві.
Основним критерієм для відбору хворих на реабілітаційне лікування є наявність медичних показань за одним із профілів:
1. Після гострого інфаркту міокарда, пролікованої нестабільної стенокардії, операцій на серці та магістральних судинах;
2. Після операцій ортопедичних, травматологічних, при дефектах та пороках розвитку хребта, пластиці суглобів, ендопротезуванні і реендопротезуванні, реплантації кінцівок;
3. Порушення обміну речовин та захворюваннями ендокринної системи;
4. Після перенесених ефективних операціях на легенях, у тому числі з приводу гнійних процесів нетуберкульозного характеру;
5. Після оперативних втручань на органах травлення;
6. Після опіків;
7. Порушення перебігу вагітності;
8. Після гострих цереброваскулярних порушень;
9. Після хірургічного втручання на органах сечостатевої системи та після оперативного та інструментального видалення каменів з нирок і сечових шляхів, ударно-хвильової літотрипсії;
10. Медико-психологічна реабілітація учасників АТО.
Також оплачується реабілітація дітей працюючих осіб за профілями, зазначеними в пунктах 1-6.
Термін реабілітаційного лікування становить 24 дні. Передача виданої путівки іншій сторонній особі, поділ її на декількох осіб, зменшення терміну лікування - забороняється. Путівки для працюючих осіб є безкоштовними, крім того, за період відновлювального лікування в оздоровниці надається допомога по тимчасовій непрацездатності за весь час перебування у санаторно-курортному закладі (з урахуванням часу на проїзд до закладу і у зворотному напрямку).
Для отримання більш детальної інформації звертатись до лікуючих лікарів та завідувачів профільних відділень, а також до Прилуцької міжрайонної виконавчої дирекції Фонду соціального страхування з тимчасової втрати працездатності за телефонами 7-13-36, 3-15-53

квітень 2017
Особливості розрахунку допомоги по вагітності та пологах

Згідно статті 26 Закону України "Про загальнообов'язкове державне соціальне страхування" сума допомоги по вагітності та пологах у розрахунку на місяць не повинна перевищувати розміру максимальної величини бази нарахування єдиного внеску, з якої сплачувалися страхові внески до Фонду. У той же час, вона не може бути меншою, ніж розмір мінімальної заробітної плати, встановленої на час настання страхового випадку.
Згідно роз'яснення Виконавчої дирекції Фонду соціального страхування з тимчасової втрати працездатності, викладеного у листі від 22.02.2017 №2.4-17- 328, сума допомоги по вагітності та пологах повинна визначатися наступним чином:
1. Розраховується середньоденна заробітна плата виходячи з фактичних виплат.
2. Порівнюється фактична середньоденна заробітна плата із середньоденною заробітною платою, обчисленою з розміру мінімальної заробітної плати, встановленого у місяці настання страхового випадку (мінімальна заробітна плата / на 30,44 - середньомісячну кількість календарних днів);
3. У разі перевищення середньоденної заробітної плати, розрахованої із мінімальної заробітної плати, над фактичною середньоденною заробітною платою, подальший розрахунок допомоги по вагітності та пологах здійснювати із середньоденної, обчисленої із мінімальної заробітної плати.

березень 2017
Інформація щодо перерахування коштів

Прилуцька міжрайонна виконавча дирекція обласного відділення Фонду соціального страхування з тимчасової втрати працездатності повідомляє, що станом на 17 лютого 2017 року проведено фінансування допомог по тимчасовій непрацездатності, по вагітності та пологах і на поховання по заявах-розрахунках наданих до 14.02.2017року (включно).
Прилуцька міжрайонна виконавча дирекція обласного відділення Фонду звертається з проханням до страхувальників:
надати платіжні доручення до банківських установ для зарахування коштів на карткові рахунки застрахованих осіб з метою своєчасної виплати матеріального забезпечення підприємствам, установам, організаціям та фізичним особам-підприємцям; бюджетним установам повідомляти дирекцію про дату їх зарахування органами Державної казначейської служби.

лютий 2017
Звітність за 2016 рік за формою Ф4-ФСС з ТВП

Прилуцька міжрайонна виконавча дирекція Чернігівського обласного відділення Фонду соціального страхування з тимчасової втрати працездатності нагадує про обов'язковість надання звітності за 2016 рік за формою Ф4-ФСС з ТВП.
Термін подачі з 1 по 20 січня поточного року!
Звіт не подається у разі:
- відсутності у страхувальника зобов'язання перед Фондом по субрахунках, на яких ведеться облік розрахунків з Фондом соціального страхування з тимчасової втрати працездатності на початок кожного звітного кварталу та оборотів по субрахунках у звітному кварталі;
- наявності зобов'язання Фонду перед страхувальником на початок року та відсутності оборотів по субрахунках, на яких ведеться облік розрахунків з Фондом соціального страхування з тимчасової втрати працездатності у звітному кварталі.
У разі виявлення помилки у звіті страхувальник має право до 20.01.2017 року повторно сформувати та подати звіт. Чинним вважається останній паперовий звіт.

Особливості виплати допомоги по тимчасовій непрацездатності застрахованим особам, які віднесені до 1 -3 категорій громадян, постраждалих внаслідок Чорнобильської катастрофи та протягом дванадцяти місяців перед настанням страхового випадку не мають шести місяців страхового стажу

Переглянути.

січень 2017
Чи отримують допомогу по тимчасовій непрацездатності працюючі інваліди?

Згідно ст. 31 Закону України «Про загальнообов'язкове державне соціальне страхування» від 23 вересня 1999 р. № 1105 (далі - Закон 1105), підставою для призначення допомоги по тимчасовій непрацездатності, по вагітності та пологах є виданий у встановленому порядку листок непрацездатності, а в разі роботи за сумісництвом - копія листка непрацездатності, засвідчена підписом керівника і печаткою за основним місцем роботи.
Порядок і умови видачі, продовження та обліку листків непрацездатності, здійснення контролю за правильністю їх видачі регулюється Інструкцією про порядок видачі документів, що засвідчують тимчасову непрацездатність, затвердженою наказом Міністерства охорони здоров'я України від 13 листопада 2001 року № 455 (далі - Інструкція № 455).
Згідно ст. 19 Закону 1105, право на матеріальне забезпечення та соціальні послуги за страхуванням у зв'язку з тимчасовою втратою працездатності мають застраховані громадяни України, іноземці, особи без громадянства та члени їх сімей, які проживають в Україні, якщо інше не передбачено міжнародним договором України, згода на обов'язковість якого надана Верховною Радою України.
Це право виникає з настанням страхового випадку в період роботи
Варто зазначити, що згідно із статтею 12 Закону «Про охорону праці» підприємства, які використовують працю інвалідів, зобов'язані створити для них умови праці з урахуванням рекомендацій медико-соціальної експертної комісії та індивідуальних програм реабілітації, вживанням додаткових заходів безпеки праці, що відповідають специфічним особливостям цієї категорії працівників.
Якщо інвалід працевлаштований, то після виходу на роботу, він у разі захворювання або травми має право на отримання листка непрацездатності, на підставі якого комісія із соціального страхування повинна вирішити питання щодо призначення допомоги по тимчасовій непрацездатності.
Отже, встановлення інвалідності не є підставою для відмови в наданні матеріального забезпечення з тимчасової втрати працездатності.
Враховуючи вищевикладене, допомога по тимчасовій непрацездатності працюючому інваліду призначається на загальних підставах.

грудень 2016
Обставини, за яких не надається допомога по тимчасовій непрацездатності

Згідно ч. 1 ст. 31 Закону України «Про загальнообов'язкове державне соціальне страхування» від 23.09.1999 року (далі - Закон № 1105) підставою для призначення допомоги по тимчасовій непрацездатності, по вагітності та пологах є виданий у встановленому порядку листок непрацездатності, а в разі роботи за сумісництвом - копія листка непрацездатності, засвідчена підписом керівника і печаткою за основним місцем роботи.
Рішення про призначення матеріального забезпечення та надання соціальних послуг приймається комісією (уповноваженим) із соціального страхування, що створюється (обирається) на підприємстві, в установі, організації де працює застрахована особа (ч. З ст. 30 Закону № 1105)
Відповідно статті 23 Закону № 1105 передбачений перелік підстав для відмови в наданні допомоги по тимчасовій непрацездатності, відповідно до якого допомога по тимчасовій непрацездатності не надається:
- у разі одержання застрахованою особою травм або її захворювання при вчиненні нею злочину;
- у разі навмисного заподіяння шкоди своєму здоров'ю з метою ухилення від роботи чи інших обов'язків або симуляції хвороби;
- за час перебування під арештом і за час проведення судово-медичної експертизи;
- за час примусового лікування, призначеного за постановою суду;
- у разі тимчасової непрацездатності у зв'язку із захворюванням або травмою, що сталися внаслідок алкогольного, наркотичного, токсичного сп'яніння або дій, пов'язаних з таким сп'янінням;
- за період перебування застрахованої особи у відпустці без збереження заробітної плати, творчій відпустці, додатковій відпустці у зв'язку з навчанням.
Разом з тим застраховані особи, які в період отримання допомоги по тимчасовій непрацездатності порушують режим, встановлений для них лікарем, або не з'являються без поважних причин у призначений строк на медичний огляд, у тому числі на лікарсько- консультативну комісію (ЛКК) чи медико-соціальну експертну комісію (МСЕК), втрачають право на цю допомогу з дня допущення порушення на строк, що встановлюється рішенням органу, який призначає допомогу по тимчасовій непрацездатності.

листопад 2016
Фонд соціального страхування з тимчасової втрати працездатності, як невід'ємна частина соціальної сфери країни

Кожний рік, у першу неділю листопада, згідно з Указом Президента України від 13.04.1999 № 374/99 відзначається День працівника соціальної сфери.
Фонд соціального страхування з тимчасової втрати працездатності (далі - Фонд) є невід'ємною частиною соціальної сфери країни, його працівники сумлінно виконують свої обов'язки з надання матеріального забезпечення та соціальних послуг.
У важкий для держави час, система соціального страхування з тимчасової втрати працездатності послідовно і впевнено здійснює надзвичайно важливе і відповідальне завдання - забезпечення підтримки в складні життєві часи найбільш активної, працездатної частини суспільства, тобто тих, хто створює матеріальні і нематеріальні блага, призначені для споживання суспільством в цілому.
Ця підтримка полягає в отриманні працюючими матеріального забезпечення внаслідок тимчасової непрацездатності пов'язаної з хворобою, вагітністю та пологами, необхідністю догляду за хворим, у разі смерті застрахованої особи, а також соціальних послуг у вигляді відновлювального санаторно - курортного лікування.
Прилуцька міжрайонна виконавча дирекція Чернігівського обласного відділення Фонду обслуговує страхувальників Прилуцького та Ічнянського районів. В дирекції працює 7 працівників, які щоденно забезпечують виконання одного з основних принципів соціального страхування - державну гарантію реалізації працюючими своїх прав.
Станом на 1 жовтня 2016 року в дирекції на обліку перебуває 6194 страхувальників.
За 9 місяців підприємствами, установами і організаціями до дирекції надано 2489 заяв - розрахунків на фінансування матеріального забезпечення працюючих на загальну суму 13,8 млн. грн. у тому числі: по тимчасовій непрацездатності на 9,8 млн. грн., по догляду на 0,7 млн. грн., по вагітності та пологах на 3,3 млн. грн. та на поховання 0,06 млн. грн. (розмір цієї допомоги наразі складає 2200 грн.). Всі вони своєчасно профінансовані.
Через лікувально-профілактичні заклади було проведено відновлювальне лікування 26 застрахованих осіб (в санаторіях ПрАТ «Трускавецькурорт», ПрАТ «Миргородкурорт», ДП «Клінічний санаторій «Карпати», ДП «Клінічний санаторій «Жовтень» та інші).
Напередодні професійного свята вітаємо колег з Днем працівника соціальної сфери! Бажаємо Вам міцного здоров'я і людського щастя, родинного благополуччя і достатку, злагоди, наснаги та терпіння у виконанні відповідального професійного обов'язку на благо розвитку нашої держави!

жовтень 2016
Страхувальники - звітуйте своєчасно!

До Прилуцька міжрайонна виконавча дирекція Чернігівського обласного відділення Фонду соціального страхування з тимчасової втрати працездатності нагадує про обов'язковість надання звітності за 9 місяців 2016 року за формою Ф4-ФСС з ТВП.
Термін подачі з 1 по 20 жовтня поточного року!
Звіт не подається у разі:
- відсутності у страхувальника зобов'язання перед Фондом по субрахунках, на яких ведеться облік розрахунків з Фондом соціального страхування з тимчасової втрати працездатності на початок кожного звітного кварталу та оборотів по субрахунках у звітному кварталі;
- наявності зобов'язання Фонду перед страхувальником на початок року та відсутності оборотів по субрахунках, на яких ведеться облік розрахунків з Фондом соціального страхування з тимчасової втрати працездатності у звітному кварталі.
У разі виявлення помилки у звіті страхувальник має право до 20.10.2016 року повторно сформувати та подати звіт. Чинним вважається останній паперовий звіт.

жовтень 2016

Якщо застрахована особа втратила листок непрацездатності

До Прилуцької міжрайонної виконавчої дирекції звертаються голови комісій (уповноважені) із соціального страхування установ, товариств, організацій з проблемою щодо втрати листка непрацездатності застрахованою особою.
Відповідно до ч. 1 ст. 31 Закону України "Про загальнообов'язкове державне соціальне страхування" від 23.09.1999 р. N 1105, підставою для призначення допомоги по тимчасовій непрацездатності, по вагітності та пологах є виданий у встановленому порядку листок непрацездатності, а в разі роботи за сумісництвом - копія листка непрацездатності, засвідчена підписом керівника і печаткою за основним місцем роботи.
У разі втрати листка непрацездатності за рішенням ЛКК лікувально- профілактичного закладу, в якому його видано, видається новий листок непрацездатності з позначкою "дублікат" на підставі довідки з місця роботи про те, що за період тимчасової непрацездатності виплата допомоги у зв'язку з тимчасовою непрацездатністю не здійснювалась (відповідно до п. 1.14 Інструкції про порядок видачі документів, що засвідчують тимчасову непрацездатність громадян, затвердженої наказом МОЗ від 13.11.2001 р. N 455,.
Отже, якщо листок непрацездатності було втрачено, застрахованій особі необхідно звернутися до лікувального закладу, який його видавав, з довідкою з місця роботи про те, що за період тимчасової непрацездатності виплата допомоги у зв'язку з тимчасовою непрацездатністю не здійснювалась, для отримання дубліката.
На підставі виданого листка непрацездатності з позначкою "дублікат" комісія (уповноважений) із соціального страхування підприємства, установи, організації розглядає питання щодо призначення матеріального забезпечення за страхуванням у зв'язку з тимчасовою втратою працездатності.


вересень 2016

Допомога на поховання за рахунок коштів Фонду соціального страхування з тимчасової втрати працездатності та оплата листка непрацездатності закритим датою дня смерті

Відповідно до статті 20 Закону України «Про загальнообов'язкове державне соціальне страхування» від 23 вересня 1999 року № 1105-XIV (далі – Закон № 1105) одним із видів матеріального забезпечення, яке надається за рахунок коштів ФСС з ТВП, є допомога на поховання (крім поховання пенсіонерів, безробітних та осіб, які померли від нещасного випадку на виробництві).
ПЕРЕГЛЯНУТИ



Щодо виправлень у листках непрацездатності

Від страхувальників надходять непоодинокі звернення щодо можливості призначення матеріального забезпечення за страхуванням у зв'язку з тимчасовою втратою працездатності на підставі листків непрацездатності, які містять нерозбірливі записи чи виправлення.
Наприклад, у листку непрацездатності, наданому працівником на підприємство, в графі «стати до роботи», комісія із соціального страхування не може прочитати дату виходу працівника на роботу, оскільки дата написана не розбірливим почерком. Яке рішення у даному випадку повинна прийняти комісія?
Відповідно до ст. 31 Закону України «Про загальнообов'язкове державне соціальне страхування» № 1105 від 23.09.1999 р. підставою для призначення допомоги по тимчасовій непрацездатності, по вагітності та пологах є виданий у встановленому порядку листок непрацездатності. Листок непрацездатності є бланком суворої звітності, форма якого затверджена Наказом Міністерства охорони здоров'я, Міністерства праці та соціальної політики України, Фонду соціального страхування з тимчасової втрати працездатності, Фонду соціального страхування від нещасних випадків на виробництві та професійних захворювань України від 03.11.2004р. №532/274/136-ос/1406 (далі-Інструкція №1406).
Оскільки, в листку непрацездатності дата у графі «стати до роботи» написана нерозбірливо та не є такою, яку можливо прочитати, то даний листок непрацездатності потрібно повернути до лікувального закладу для його виправлення. Згідно з наказом Міністерства фінансів України №88 від 24.05.1995р. «Про затвердження Положення про документальне забезпечення записів у бухгалтерському обліку» помилки, в первинних документах, облікових регістрах і звітах, що створені ручним способом, виправляються коректурним способом, тобто неправильний текст або цифри закреслюються і над закресленим надписується правильний текст або цифри. Закреслення здійснюється однією рискою так, щоб можна було прочитати виправлене.
Відповідно до п 4.5. Інструкції №1406 виправлення тексту підтверджується записом «Виправленому вірити», підписом лікаря та печаткою лікувального закладу «Для листків непрацездатності».
Водночас наголошуємо, що на бланку листка непрацездатності дозволяється не більше двох виправлень.

серпень 2016
Щодо оплати листка непрацездатності, який працівник отримав після закінчення робочого дня

До Прилуцької міжрайонної виконавчої дирекції звертаються страхувальники з питанням щодо оплати листка непрацездатності, який працівник отримав після закінчення робочого дня.
Відповідно до ст. 31 Закону України "Про загальнообов'язкове державне соціальне страхування" від 23.09.99 року N 1105 (далі Закон N 1105) підставою для призначення допомоги по тимчасовій непрацездатності є виданий у встановленому порядку листок непрацездатності. Право на допомогу по тимчасовій непрацездатності в застрахованої особи виникає з настанням страхового випадку в період роботи (включаючи час випробування та день звільнення), ч. 1 ст. 19 Закону N 1105.
Згідно з ч. 2 ст. 22 Закону N 1105 допомога по тимчасовій непрацездатності внаслідок захворювання або травми, не пов'язаної з нещасним випадком на виробництві та професійним захворюванням, оплачується Фондом соціального страхування з тимчасової втрати працездатності застрахованим особам починаючи з шостого дня непрацездатності за весь період до відновлення працездатності або до встановлення МСЕК інвалідності (встановлення іншої групи, підтвердження раніше встановленої групи інвалідності).
Пунктом 2.6 Інструкції про порядок видачі документів, що засвідчують тимчасову непрацездатність громадян, затвердженої наказом Міністерства охорони здоров'я України від 13.11.2001 року N 455, передбачено, що особам, які звернулись за медичною допомогою та визнані непрацездатними по завершенні робочого дня, листок непрацездатності може видаватись, за їх згодою, з наступного календарного дня. Якщо застрахована особа не скористалась правом на отримання листка непрацездатності з наступного дня, а отримала в день звернення, то перші 5 календарних днів для оплати за рахунок роботодавця необхідно рахувати з першого дня непрацездатності. Оскільки, відповідно до ч. 1 ст. 22 Закону № 1105 допомога по тимчасовій непрацездатності надається застрахованій особі у формі матеріального забезпечення, яке повністю або частково компенсує втрату заробітної плати, то матеріальне забезпечення за відпрацьований день не надається, так як у вказаній ситуації відсутня втрата заробітку.

черзень 2016


За яких умов фізичні особи - підприємці мають право на матеріальне забезпечення за рахунок коштів Фонду соціального страхування з тимчасової втрати працездатності

З дня набрання чинності 01.01.2016 Закону України "Про внесення змін до Податкового кодексу України та деяких законодавчих актів України щодо забезпечення збалансованості бюджетних надходжень у 2016 році" від 24.12.2015р. №909 частиною п'ятою статті 8 Закону України "Про збір та облік єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування" від 08.07.2010р. №2464 передбачена сплата єдиного внеску (22 відсотки до бази нарахування) для фізичних осіб – підприємців, відповідно до постанови Кабінету Міністрів України від 26.11.2014 № 675 "Про затвердження пропорцій розподілу єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування" (із змінами, внесеними постановою Кабінету Міністрів України від 18.02.2016 № 85).
Відповідно до частини третьої статті 19 Закону України "Про загальнообов'язкове державне соціальне страхування" від 23.09.1999 № 1105 фізичні особи – платники єдиного внеску мають право на матеріальне забезпечення та соціальні послуги за рахунок коштів Фонду за умови сплати страхових внесків до Фонду.
Обчислення середньоденного доходу для розрахунку страхових виплат фізичним особам – платникам єдиного внеску здійснюється відповідно до пункту 2 та 3 Порядку обчислення середньої заробітної плати (доходу, грошового забезпечення) для розрахунку виплат за загальнообов'язковим державним соціальним страхуванням, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 26.09.2001 № 1266 (далі – Порядок), затвердженого постановою КМ України від 26.06.2015 р. №439, із урахуванням розділу «Особливості обчислення середньої заробітної плати для призначення допомоги по вагітності та пологах, допомоги по тимчасовій непрацездатності, а також оплати перших п'яти днів тимчасової непрацездатності за рахунок коштів роботодавця».
Фінансування матеріального забезпечення фізичним особам – платникам єдиного внеску буде здійснюватися на підставі заяви-розрахунку, форма якої затверджена Порядком фінансування страхувальників для надання застрахованим особам матеріального забезпечення за рахунок коштів Фонду соціального страхування з тимчасової втрати працездатності, затвердженим постановою правління Фонду від 22.12.2010 р. № 26. Таким особам до заяви-розрахунку необхідно додати довідку з територіального фіскального органу про сплату єдиного внеску або копії квитанцій про сплату єдиного внеску за розрахунковий період, а також копію листка непрацездатності.

Права та обов'язки комісії (уповноваженого) із соціального страхування

Закон України від 23.09.1999 № 1105- XIV «Про загальнообов'язкове державне соціальне страхування» в частині 3 статті 30 визначає, що рішення про призначення матеріального забезпечення та надання соціальних послуг приймається комісією (уповноваженим) із соціального страхування, що створюється (обирається) на підприємстві, в установі, організації, до складу якої входять представники адміністрації підприємства, установи, організації та застрахованих осіб (виборних органів первинної профспілкової організації (профспілкового представника) або інших органів, які представляють інтереси застрахованих осіб).
Комісія (уповноважений) із соціального страхування здійснює контроль за правильним нарахуванням і своєчасною виплатою матеріального забезпечення, приймає рішення про відмову в його призначенні, про припинення виплати матеріального забезпечення (повністю або частково), розглядає підставу і правильність видачі листків непрацездатності та інших документів, які є підставою для надання матеріального забезпечення та соціальних послуг.
Комісія (уповноважений) із соціального страхування виконує свої функції відповідно до Положення про комісію (уповноваженого) із страхування у зв'язку з тимчасовою втратою працездатності, що затверджене правлінням Фонду соціального страхування з тимчасової втрати працездатності від 23.06.2008 р. № 25 зі змінами та доповненнями.
Комісія підприємства, установи, організації із загальнообов'язкового державного соціального страхування у зв'язку з тимчасовою втратою працездатності та витратами, зумовленими похованням (уповноважений) із соціального страхування підприємства), створюється (обирається) та діє на підприємстві, в установі, організації, що використовує найману працю, незалежно від форм власності і господарювання, де працює більше 15 найманих працівників. Якщо на підприємстві працює 15 і менше працівників, у такому разі обирається уповноважений із соціального страхування.
Організація роботи комісії(уповноваженого) із соціального страхування підприємства здійснюється на паритетних засадах її членами, делегованими до неї роботодавцем та представником застрахованих осіб (представницькими сторонами). Представником застрахованих осіб є профспілкова організація підприємства, а за її відсутності - інший уповноважений орган, який представляє інтереси застрахованих осіб (представник).
Рішення про делегування членів до комісії із соціального страхування підприємства оформлюються: роботодавцем - його наказом або іншим розпорядчим документом, представником застрахованих осіб - постановою виборного органу профспілкової організації (об'єднаного представницького органу профспілкових організацій) або відповідним рішенням іншого уповноваженого органу, який представляє інтереси застрахованих осіб.
Комісія (уповноважений) із соціального страхування підприємства має право:
- отримувати від роботодавця відомості щодо суми фінансування Фондом соціального страхування з тимчасової втрати працездатності для надання матеріального забезпечення найманим працівникам, одержаного від робочих органів відділень Фонду;
- отримувати від органів Фонду безкоштовні консультації з питань застосування законодавства про загальнообов'язкове державне соціальне страхування у зв'язку з тимчасовою втратою працездатності та витратами, зумовленими похованням;
- звертатися за необхідності до робочих органів відділень Фонду щодо перевірки правильності видачі та продовження листків непрацездатності застрахованим особам;
- перевіряти дотримання застрахованими особами режиму, визначеного лікарем на період тимчасової непрацездатності;
- звертатися до робочих органів відділень Фонду у разі спору між комісією (уповноваженим) із соціального страхування підприємства та роботодавцем з питань матеріального забезпечення та надання соціальних послуг застрахованим особам, а також у випадку невиконання роботодавцем рішень комісії (уповноваженого);
- вносити до робочих органів відділень Фонду пропозиції по організації та удосконаленню роботи по соціальному страхуванню на підприємствах.
Комісія (уповноважений) із соціального страхування підприємства зобов'язана:
- приймати рішення про призначення та відмову в призначенні матеріального забезпечення, про припинення виплати його (повністю або частково), розглядати підставу і правильність видачі та заповнення листків непрацездатності та інших документів, які є підставою для надання матеріального забезпечення та соціальних послуг;
- здійснювати контроль за правильним нарахуванням і своєчасною виплатою матеріального забезпечення застрахованим особам роботодавцем за рахунок коштів Фонду як за власною ініціативою, так і у зв'язку із зверненням застрахованих осіб;
- вживати заходи по своєчасному наданню застрахованим особам матеріального забезпечення та соціальних послуг за загальнообов'язковим державним соціальним страхуванням у зв'язку з тимчасовою втратою працездатності та витратами, зумовленими похованням;
- брати участь у перевірках, що здійснюються на підприємстві робочими органами відділень Фонду з питань правильності використанню страхових коштів, надавати контролюючим органам необхідні документи та пояснення з питань, що виникають під час перевірок;
- здійснювати заходи по усуненню виявлених комісією (уповноваженим) із соціального страхування підприємства та контролюючими органами порушень з питань надання матеріального забезпечення та соціальних послуг, використання страхових коштів.
Рішення комісії (уповноваженого) із соціального страхування підприємства про призначення або відмову у призначенні матеріального забезпечення та надання соціальних послуг може бути оскарженим застрахованою особою до робочого органу відділення Фонду, де перебуває на обліку підприємство, протягом 5 днів з моменту отримання повідомлення про таке призначення або відмову, що не позбавляє права застрахованої особи звернутися з цих питань до суду.

травень 2016
Страхувальники - звітуйте своєчасно

Прилуцька міжрайонна виконавча дирекція Чернігівського обласного відділення Фонду соціального страхування з тимчасової втрати працездатності нагадує про обов'язковість надання звітності за І квартал 2016 рік за формою Ф4- ФСС з ТВП.
Термін подачі з 1 по 20 квітня поточного року!
Звіт не подається у разі:
- відсутності у страхувальника зобов'язання перед Фондом по субрахунках, на яких ведеться облік розрахунків з Фондом соціального страхування з тимчасової втрати працездатності на початок кожного звітного кварталу та оборотів по субрахунках у звітному кварталі;
- наявності зобов'язання Фонду перед страхувальником на початок року та відсутності оборотів по субрахунках, на яких ведеться облік розрахунків з Фондом соціального страхування з тимчасової втрати працездатності у звітному кварталі.
У разі виявлення помилки у звіті страхувальник має право до 20.04.2016 року повторно сформувати та подати звіт. Чинним вважається останній паперовий звіт.

Роз'яснення щодо оплати листка непрацездатності.

До Прилуцької міжрайонної виконавчої дирекції неодноразово звертаються представники комісій із соціального страхування з таким питанням:
- «Листок непрацездатності працівникові було відкрито лікувальним закладом днем звільнення з підприємства. Чи підлягає оплаті цей листок непрацездатності, якщо працівник надав його на розгляд комісії після одужання?»
Відповідно до ст. 31 Закону України «Про загальнообов'язкове державне соціальне страхування» №1105 від 23.09.99р. (далі - Закон №1105) підставою для призначення допомоги по тимчасовій непрацездатності є виданий у встановленому порядку листок непрацездатності. Право на допомогу по тимчасовій непрацездатності в застрахованої особи виникає з настанням страхового випадку в період роботи, включаючи час випробування і день звільнення (ч.1 ст.19Закону №1105).
Згідно з абз.1 та абз.2 ч.2 ст. 22 Закону №1105, перші п'ять днів тимчасової втрати працездатності внаслідок захворювання або травми, не пов'язаної з нещасним випадком на виробництві, оплачуються власником або уповноваженим ним органом за рахунок коштів підприємства, установи, організації. З шостого дня непрацездатності, за весь період до відновлення працездатності або встановлення МСЕК інвалідності, незалежно від звільнення застрахованої особи в період втрати працездатності, допомога по тимчасовій непрацездатності виплачується за рахунок коштів Фонду соціального страхування з тимчасової втрати працездатності, у порядку та розмірах, встановлених законодавством.
Отже, враховуючи вищевикладене, якщо працівник на час настання страхового випадку був застрахованою особою, то матеріальне забезпечення йому по листку непрацездатності буде нараховуватися та оплачуватися незалежно від звільнення.

березень 2016